Kompas TV entertainment selebriti

Penyanyi Malaysia Siti Nurhaliza Melahirkan Anak Kedua

Kompas.tv - 21 April 2021, 09:26 WIB
penyanyi-malaysia-siti-nurhaliza-melahirkan-anak-kedua
Penyanyi asal Malaysia, Siti Nurhaliza berkunjung ke Kantor Redaksi Kompas.com di Menara Kompas, Jakarta, Jumat (9/8/2019). (Sumber: KOMPAS.COM/KRISTIANTO PURNOMO)
Penulis : Dian Septina | Editor : Iman Firdaus

MALAYSIA, KOMPAS.TV - Penyanyi asal Malaysia, Siti Nurhaliza baru saja melahirkan anak keduanya di usia 42 tahun. Lahir pada Senin (19/4/2021) bayi Siti Nurhaliza berjenis kelamin laki-laki dengan berat 3,84 kg di Rumah Sakit Selangor, Malaysia.

Kabar bahagia itu pun ia bagikan lewat instagram pribadinya, Siti Nurhaliza mengungkapkan kondisinya dan sang anak yang baru dilahirkan dalam keadaan sehat.

"Alhamdulillah...Allah melapangkan satu lagi nikmat dan peluang untuk saya merasai kehamilan, melahirkan dan kini 'anakanda' saya sudah lahir ke dunia. Alhamdulillah..proses melahirkan semalam baik dan lancar, saya dan bayi juga dalam keadaan baik," ungkap Siti Nurhaliza di Instagramnya.

Siti dan Datok Khalid melakukan proses in fitro vertilization (IVF ) alias bayi tabung untuk mendapatkan anak keduanya. Hal tersebut sama seperti yang dilakukan keduanya saat ingin mendapatkan anak pertamanya, Siti Aafiyah.

Baca Juga: Ini Dia Suara Merdu Siti Nurhaliza Saat Live di Instagram!

Siti Nurhaliza juga berterima kasih atas doa yang sudah dipanjatkan untuk kelancaran proses persalinannya. Ke depan, Siti pun mengaku akan fokus dengan sang anak terlebih dahulu.

"Saya akan menjalani rutin berpantang seperti biasa, fokus kepada bayi dan mahu memastikan keadaan kami berdua akan terus sihat, dipermudahkan semuanya. Terima kasih sekali lagi di atas setiap doa yang telah dipanjatkan buat saya dan juga ucapan tahniah di atas kelahiran anak kedua saya," tulis Siti.

 



Sumber : Kompas TV

BERITA LAINNYA



Close Ads x